راهنمای خرید مسواک

راهنمای خرید مسواک

تمیز نگه داشتن دندان ها برای سلامت دهان و دندان و همچنین سلامت کلی شما ضروری است. به محض رشد دندان ها، کار مراقبت از آنها را شروع می کنیم. یکی از اجزای سازنده دندان های سالم، مسواک موثر است. اما آیا تا به حال به این فکر کرده اید که چگونه مسواک مناسب را انتخاب کنید؟  متاسفانه بیشتر افراد یا از چیزی که دندانپزشک به آنها می دهد استفاده می کنند یا از نظر ظاهر یا قیمت یکی را که دوست دارند انتخاب می کنند. با همه گزینه‌های مختلف مسواک، که احتمالاً در هر فروشگاهی می‌بینید، ارزش دارد در مورد عوامل موثر در خرید مسواک که واقعاً در سلامت دهان شما تفاوت ایجاد می‌کنند، یاد بگیرید تا از علل پوسیدگی دندان هایتان جلوگیری کنید.

نوع مسواکی که انتخاب می‌کنید می‌تواند به سلامت کل دهان شما کمک کند یا مانع از آن شود، به خصوص زمانی که ایمپلنت دندان دارید. هنگام مراجعه به دندانپزشک خود در معاینات دوره ای، آن ها پس از بررسی بلافاصله تشخیص دهند که آیا عادات مسواک زدن آنها خوب بوده است یا خیر. در اینجا چند نکته در مورد انتخاب مسواک مناسب برای دهان آورده شده است.

اصول خرید مسواک

مسواک شما کار ساده ای دارد، باید پلاک ها و باکتری ها را از روی دندان ها و لثه ها پاک کند قبل از اینکه به مینای دندان آسیب برساند یا باعث بیماری لثه شوند. البته شما نیز باید با نحوه نگهداری و بهداشت ایمپلنت دندان آشنا باشید. اما، همه مسواک ها این کار را به یک شکل انجام نمی دهند. در اینجا چند تفاوت وجود دارد که باید در هنگام خرید مسواک خود، در نظر بگیرید:

برس

مسواک ها با موهای نرم، متوسط و سفت و همچنین برس های گرد و غیر گرد موجود هستند. ممکن است فکر کنید که موهای سخت، دندان‌های شما را تمیزتر می‌کنند، اما در واقع می‌توانند بیش از حد دندان‌ها را تمیز کنند. اگر فرچه مسواک شما خیلی سفت است و فشار زیادی وارد می کند، در واقع می توانید مینای دندان خود را خراش دهید و به آن آسیب بزنید. همچنین می تواند باعث عقب نشینی لثه های شما شود. در واقع از بین بردن پلاک ها و باکتری های دندان شما نیازی به فشار بیش از حد ندارد، بنابراین برای اکثر افراد، موهای نرم و گرد بهترین گزینه هستند. آن‌ها دندان‌های شما را بدون ضرر و بهتر تمیز می‌کنند.

اندازه و شکل

یک مسواک باید بتواند به راحتی به هر قسمت از دهان منحصر به فرد شما برسد. به عنوان مثال، مسواک خیلی بزرگ نمی تواند به پشت دندان ها و دهان شما برسد، جایی که باکتری ها می توانند رشد کنند. اکثر مردم متوجه می شوند که یک سر برس با طول یک اینچ و عرض نیم اینچ راحت و آسان برای استفاده است، اگرچه برخی از افراد ممکن است یک برس کوچکتر را ترجیح دهند. دسته مسواک نیز باید به گونه ای باشد که در دست شما به راحتی قرار بگیرد.

مسواک برقی در مقابل مسواک دستی

هر دو گزینه های بسیار خوبی هستند (به همان اندازه کارآمد) به شرط اینکه دندان های خود را برای مدت زمان مناسب مسواک بزنید. مسواک زدن دستی معمولاً بیشتر طول می کشد و هیچ تایمری وجود ندارد که به شما بگوید چه زمانی باید آن را تمام کنید. از سوی دیگر ثابت شده است که مسواک های برقی پلاک بیشتری را از بین می برند.  با این حال، بسیاری از مردم متوجه می شوند که از استفاده از یکی بیشتر از دیگری لذت می برند. برخی از افراد می توانند از مسواک برقی بهره مند شوند، مانند افرادی که مشکلات حرکتی دارند که بر توانایی آنها در نگه داشتن و حرکت دادن مسواک تأثیر می گذارد. بیماران مبتلا به ورم مفاصل، لرزش عضلانی یا کودکانی که هنوز در حال توسعه مهارت های حرکتی ظریف خود هستند، ممکن است تمیز کردن دندان های خود را با کمک مسواک برقی آسان تر کنند.

حتی بدون این ملاحظات، ممکن است متوجه شوید که مسواک های برقی را به دلیل ویژگی های زیر ترجیح می دهید:

سنسورهای فشار: اگر دندان‌های حساسی دارید، ممکن است از مسواک قدردانی کنید که به شما اطلاع می‌دهد اگر بیش از حد فشار می‌دهید.

تنظیمات مختلف برس: برخی از مسواک‌های برقی دارای تنظیمات برس مانند چرخش هستند که در آن سر فقط در یک جهت می‌چرخد، ضد چرخش، جایی که سر در جهات مختلف می‌چرخد، چرخشی-نوسانی، که به طول‌های مختلف برس مسواک اجازه می‌دهد تا به داخل بچرخد. جهت مخالف، و نوسانی- ضربانی، که یک حرکت ضربانی به حرکت نوسانی اضافه می کند.

تایمر: بسیاری از مسواک های جدید دارای یک تایمر هستند که به شما کمک می کند مطمئن شوید که دندان های خود را تا زمانی که باید، مسواک می زنید. احتمالاً می‌دانید که باید حداقل ۲ دقیقه دندان‌های خود را مسواک بزنید، اما آیا می‌دانستید که میانگین زمان مسواک زدن بیشتر افراد کمتر از یک دقیقه است. اگر شما یکی از آن افراد هستید، این می تواند یک مزیت بزرگ باشد.

آیا در صورت کاشت ایمپلنت دندان می توانم دندان هایم را با مسواک برقی مسواک بزنم؟

آیا می توانید از مسواک برقی برای ایمپلنت استفاده کنید، پاسخ بله است. می توانید از مسواک برقی با ایمپلنت های دندانی استفاده کنید، اما پاسخ طولانی پیچیده تر است. مسواک های برقی یک راه عالی برای حفظ سلامت دهان و دندان و حفظ سلامت لثه ها هستند. آنها همچنین می توانند در وقت شما صرفه جویی کنند و این کار را بهتر از برس های دستی انجام می دهند. با این حال، مواردی وجود دارد که باید مراقب آنها بود، از جمله مسواک برقی برای ایمپلنت دندانی.

همچنین بخوانید…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *