سه جایگزین برای دندان های از دست رفته

1. ایمپلنت دندان
ایمپلنت دندان گزینه ای برای زمانی هستند که نیاز به تعویض یک دندان دارید یا زمانی که چندین دندان در نواحی مختلف دهان خود را از دست می دهید.
این درمان شامل نصب یک ستون یا قاب فلزی تیتانیومی در فک بالا یا پایین است. سپس یک دندان جایگزین روی ایمپلنت نصب می شود که به دندان اجازه می دهد در جای خود باقی بماند.
اساساً ایمپلنت دندان پایه ای دائمی برای دندان جدید فراهم می کند.
در حالی که هزینه بسته به عوامل متعددی متفاوت خواهد بود، به طور متوسط، هزینه تخمینی یک ایمپلنت دندان تک دندان از 3000 تا 6000 دلار متغیر است.
مزایای ایمپلنت دندان
بزرگترین مزیت این است که دندان جدید شبیه یک دندان طبیعی است و می تواند چندین دهه دوام بیاورد.
یکی دیگر از مزایای ایمپلنت این است که دندان های مجاور درگیر نمی شوند (مانند بریج)، بنابراین بقیه دندان های شما دست نخورده باقی میماند.
معایب ایمپلنت دندان
این یک روش جراحی است، بنابراین برای جراحی و بهبودی باید از سلامت جسمانی خوبی برخوردار باشید. به علاوه، روند بهبودی ممکن است چندین ماه طول بکشد.
دندانپزشک شما تا زمانی که ایمپلنت دندان به طور کامل بهبود نیابد، دندان جدید را نمی چسباند.
همچنین، ایمپلنت های دندان نسبت به سایر گزینه های جایگزین برای دندان از دست رفته گران تر هستند. این روش ممکن است توسط برخی از بیمه ها پوشش داده شود، اما ممکن است شما مسئول فرانشیزها و پرداخت های باشید.

2. بریج دندان ثابت
اگر نمی خواهید ایمپلنت دندان داشته باشید، ببینید آیا آماده بریج دندان ثابت هستید یا خیر . اگر یک یا چند دندان در همان ناحیه از دست داده باشید، این گزینه جایگزینی دندان ممکن است موثر باشد.
بریج ثابت اساساً با استفاده از پروتز یا دندان مصنوعی، شکاف ناشی از دندان دست داده را پر می کند. پروتز به دندان‌های مجاور متصل می‌شود و سپس با استفاده از سیمان دندان در جای خود محکم می‌شود.
قیمت یک بریج بسته به مواد مورد استفاده و موقعیت جغرافیایی شما متفاوت خواهد بود. برخی منابع نشان می‌دهند که یک بریج می‌تواند از 3000 تا 5000 دلار هزینه داشته باشد. این روش ممکن است توسط برخی بیمه ها پوشش داده شود، بیمه دندانپزشکی آرمانیستا و سرمد پوشش کامل را ارایه می نماید، برای خرید این بیمه نامه اینجا کلیک کنید..
مزایای بریج دندان
بریج ها مفید هستند زیرا احساس و ظاهری شبیه به دندان های طبیعی دارند. ممکن است متوجه شوید که آنها ظاهر دندان های طبیعی شما را در هر دو طرف فضا بهبود می بخشند.
آنها همچنین معمولاً ارزان تر از ایمپلنت های دندان هستند.
معایب بریج های دندان
تمیز کردن اطراف دندان زیر بریج ممکن است دشوار باشد.
بریج ها شامل تغییر دندان های موجود هستند. همچنین، بریج نامناسب می تواند به تدریج به دندان های مجاور در طول زمان آسیب برساند.
علاوه بر این، پلاک ها و باکتری ها می توانند در زیر بریج نفوذ کنند و باعث پوسیدگی دندان یا عفونت شوند.

3. پروتزهای جزئی متحرک
در صورت نیاز به تعویض تمام دندان های خود، دندانپزشک شما ممکن است پروتزهای کامل را پیشنهاد دهد. اما اگر فقط نیاز به تعویض برخی از دندان های خود دارید، ممکن است کاندیدای پروتز پارسیل متحرک باشید .
این دستگاه دندانپزشکی از دندان های جایگزین متصل به پایه صورتی طبیعی تشکیل شده است.
دندان‌های طبیعی شما ثابت می‌شوند و پایه پلاستیکی قابل جابجایی را در جای خود نگه می‌دارند، اگرچه برخی از دندان‌های مصنوعی یک گیره دارند که به دندان‌های طبیعی متصل می‌شوند.
پایه به گونه ای طراحی شده است که با رنگ لثه ها و دندان ها با رنگ دندان های طبیعی شما مطابقت داشته باشد. اگر نیاز به تعویض چندین دندان در یک قسمت از دهان خود دارید، این پروتزها ممکن است یک گزینه باشد.
پروتزهای جزئی متحرک ممکن است تحت پوشش برخی بیمه ها قرار گیرند. در حالی که هزینه متفاوت است،از 1500 تا 3000 دلار ، بسته به موقعیت مکانی.
مزایای پروتز پارسیل
پروتزهای جزئی متحرک در دهان، طبیعی به نظر می رسند و همچنین نسبت به سایر گزینه های جایگزینی دندان هزینه کمتری دارند و تعمیر و تعویض آن آسان تر است.
معایب پروتز پارسیل
برخی از افراد ممکن است پروتزهای جزئی را ناخوشایند بدانند، حداقل تا زمانی که به پوشیدن آن عادت کنند.
پروتزهای مصنوعی باید روزانه برداشته و تمیز شوند، و همچنین قبل از خواب آنها را درآورید. این جابجایی مداوم می تواند آنها را مستعد آسیب بیشتر کند.
دندان از دست رفته چه تاثیری دارد؟
در برخی موارد، ممکن است تأثیر کمی داشته باشد. بسته به محل دندان از دست رفته، ممکن است واقعاً متوجه شکافی در دهان خود نشوید. این ممکن است در صورتی اتفاق بیفتد که یک دندان در پشت یا کنار دهان خود را از دست داده باشید.
اما دندان‌های شما طوری طراحی شده‌اند که با هم کار کنند، بنابراین از دست دادن یک یا چند دندان گاهی اوقات می‌تواند بر گفتار، غذا خوردن تأثیر بگذارد و به مرور زمان مشکلات دیگری ایجاد کند.
اگر جویدن غذا سخت تر یا ناراحت کننده شود، ممکن است فقط در یک طرف دهان غذا بخورید یا مجبور شوید با سرعت بسیار کمتری غذا بخورید. این می تواند بر عضلات فک و صورت شما تأثیر بگذارد.
از دست دادن دندان ها می تواند شکل صورت شما را تغییر دهد، زیرا می تواند باعث جابجایی دهان شما شود.
همچنین، فک شما ممکن است برای جبران دندان های از دست رفته تغییر کند، و دندان های باقی مانده ممکن است با توجه به فضای اضافی جابجا شده و حرکت کنند. این می تواند باعث مشکلات دیگری مانند حساسیت دندان ، دندان قروچه و مشکل در جویدن شود.

هزینه درمان جایگزینی وپوشش بیمه ای ایمپلنت

چه به دلیل پوسیدگی دندان، بیماری لثه یا آسیب دیدگی، دندان از دست داده باشید، با دندانپزشک در مورد گزینه های جایگزینی دندان از دست رفته صحبت کنید.
هزینه بسته به گزینه جایگزینی، تعداد دندان هایی که باید تعویض کنید و حتی مکان شما متفاوت خواهد بود.
برخی از بیمه های درمانی ممکن است هزینه جایگزینی یا حداقل برخی از آن را پوشش دهند. اگر نه، بیمه آرمانیستا و سرمد پوشش کامل درمان ایمپلنت با بیمه حوادث نیز دارد، برای اطلاعات بیشتر اینجا کلیک کنید.

این گزینه‌های درمانی مؤثر هستند و در بیشتر موارد، ایمپلنت دندان، بریج یا پروتز جزئی برای سال‌ها یا حتی دهه‌ها با مسواک زدن و مراقبت منظم دوام خواهند داشت.

همچنین بخوانید…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *