انواع خدمات زیبایی دندان

انواع خدمات زیبایی دندان، فرآیند بهبود وضعیت ظاهری و لبخند افراد، از طریق تکنیک ها و درمان های مختلف است. ممکن است برای شما هم پیش آمده باشد که از ظاهر ، رنگ و یا چیدمان دندان هایتان راضی نباشید، این موارد مشکلات متعددی هستند که دندانپزشک زیبایی می تواند آن هارا برطرف کند.

دندان پزشکی زیبایی ، بر بهبود ظاهر و زیبایی لبخندتان تمرکز دارد. انجام خدمات زیبایی دندان، در صورتی که شما موارد زیر را داشته باشید، می تواند یک گزینه باشد:

  • ددندان های شکسته و یا ترک خورده 
  • شکاف های کوچک بین دندان ها 
  • تغییر رنگ و جرم گرفتن دندان ها 
  • بد شکل شدن دندان ها و یا لب پر شدن 
  • دندان های نامرتب

تا زمانی که لثه ها و دندان هایتان سالم باشند ، می توانید خدمات زیبایی دندان را داشته باشید. اما اگر لثه هایتان حفره دارند و یا بیماری های لثه ای دارید،‌ بهتر است ابتدا درمان شوید، و سپس به دنبال انجام خدمات زیبایی باشید. در اینجا برخی از انواع خدمات زیبایی دندان که دندان پزشکان ارائه می دهند ، آورده شده است.

بلیچینگ دندان :

به دلایل مختلفی از جمله مصرف نوشیدنی هایی چون قهوه ، چای، نسکافه و … دندان های شما می توانند لکه دار و یا زرد رنگ بشوند. سفید کردن دندان بصورت حرفه ای و در کلینیک های دندان پزشکی ، می تواند بطور ایمن و چشمگیری ، دندان ها و لبخند شمارا زیبا کند. سفید کردن دندان در کلینیک های دندان پزشکی معمولا یک هفته طول می کشد.

باندینگ ( پیوند ) دندان :

باندینگ دندان ، به معنی استفاده از رزین کامپوزیت همرنگ دندان است. دندان پزشک شما از این ماده برای پوشاندن و پنهان کردن ترک ها ، خطوط تیره ، تغییر رنگ ها و سایرعیوب زیبایی استفاده می شود. باندینگ می تواند شکل دندان را تغییر دهد تا مطابق سلیقه ی شما چیده شوند و یکنواخت تر به نظر بیایند. 

روکش کردن:

روکش های چینی که از سرامیک های درجه یک پزشکی ساخته شده اند، پوسته های نازک و مستحکمی هستند که به سطح خارجی دندان شما می چسبند. مانند باندینگ و پیوند دندان ، روکش ها می توانند تا حد زیادی عیوب دندانی از جمله تیرگی ، شکاف و ترک خوردگی را پنهان کنند. 

روکش ها با مدل ها و انواع متفاوتی در صنایع پزشکی ساخته می شوند ، اما همه ی آن ها نیاز به برداشتن مینای طبیعی دندان دارند. در اکثر موارد، روکش های دندانی می توانند هر ده سال یا بیشتر، تعویض شوند. 

کانتورینگ دندان :

این روش مقدار کمی از مینای دندان را حذف می کند تا شکل دندان شما تغییر کند. به دلیل برداشته شدن مینای طبیعی دندان ،‌ محدودیت هایی درانجام این روش وجود دارد و لازم است قبل ازانجام کانتورینگ، با پزشکتان مشورت کنید. دندانپزشک شما می تواند در طی یکبار ویزیت ،‌کانتورینگ را انجام دهد. 

کانتورینگ لثه : 

بعضی افراد ، با لثه های غیرعادی متولد می شوند . این افراد معمولا لثه های بزرگتر و دندان های ریز تر دارند و لبخندشان به شکل لثه ای به چشم می آيد . در طول کانتورینگ لثه ، دندانپزشک بافت اضافی لثه را برداشته و شکل دندان ها را برای متقارن کردن لبخند و دندان های شما تغییر می دهد.

اورتودنسی ( بریس) ‌دندان :

اورتودنسی ها با هدف بهبود سلامت کلی دندان های شما ایجاد می شوند، اما به طرز قابل توجهی ظاهر دندان ها و لبخند شمارا نیز تغییر داده و زیبا تر می کنند. در صورتی که دندان های شما نا مرتب و در هم باشد، ممکن است نیاز باشد یک یا چند دندان را بکشید ،‌ برای اینکارمعمولا دندان های عقل کشیده می شوند. 

آیا روش های ترمیمی دندان می توانند جنبه زیبایی هم داشته باشند؟

روش هایی که در بالا جنبه زیبایی دارند، اما گاهی اوقات روش های درمانی هم می توانند جنبه زیبایی داشته باشند. مثلا وقتی دندان شکسته یا ترک خورده تان را با روکش درمان می کنید ، قطعا علاوه بر درمان و بهبود عملکرد دندان، دندان هایتان را  زیبا تر هم می کنند.

محبوب ترین خدمات زیبایی دندانی کدام است ؟

بلیچینگ دندان یکی از رایج ترین و پرطرفدار ترین خدمات زیبایی است که علاقمندان زیادی دارد. این عمل به افراد اجازه می دهد تا بدون درد کشیدن ، ‌لبخندشان را بهبود ببخشند.

مزایای انجام خدمات زیبایی دندان چیست؟

  • زیبایی لبخند 
  • روشن کردن دندان های کدر و تیره رنگ 
  • زیبا کردن شکل دندان ها 
  • پنهان کردن ترک ها و شکستگی ها 
  • تعادل و تقارن بخشیدن به دندان ها
  • تقویت اعتماد به نفس وبهبود روابط 

معایب دندان پزشکی زیبایی چیست ؟

دندان پزشکی زیبایی و انجام خدمات زیبایی ، معمولا توسط بیمه پوشش داده نمی شود، چرا که از نظر سلامت، ضروری دانسته نمی شوند؛ بنابراین ممکن است برایتان هزینه زیادی داشته باشد. اما ما این عیب را با خدمات زیبایی دندانپزشکی و بیمه‌نامه‌های انفرادی دندانپزشکی و ایمپلنت آرمانیستا برای شما رفع کردیم تا از لبخندتان لذت ببریم.

همچنین ، برخی از روش های زیبایی دندان ، ممکن است برگشت ناپذیر باشند و دندان های قبلی شما برش و یا سوهان زده می شوند. مانند روکش ها که غیرقابل برگشت هستند و نیاز است هر چند سال یک بار آن هارا تعویض کنید.

دوره نقاهت چقدر طول می کشد ؟

بسته به نوع درمان زیبایی که دریافت می کنید و تعداد دندان هایی که درمان می شوند ، مدت زمان نقاهت متفاوت است . اما به طور کلی انجام خدمات زیبایی دندانی ، پیچیده و زیادی دردناک نیستند و لازم نیست نگران باشید. برای مثال فردی که باندینگ یا پیوند دندانی انجام می دهد ، می تواند بلافاصله فعالیت های عادی خود را شروع کند و اذیت نشود، اما فردی که کانتورینگ لثه داشته است ، به علت پیچیده تر بودن و برداشتن قسمتی از لثه ، ممکن است یک یا دو روز نیاز به استراحت داشته باشد و مسکن مصرف کند. دندان پزشک شما با توجه به تعداد دندان ها و نوع درمانتان ، به شما خواهد گفت که آیا نیاز به استراحت یا مصرف مسکن دارید یا خیر.

چه زمانی برای انجام جراحی های زیبایی دندان اقدام کنم؟

اگر دندان های ترک خورده ، کج ، یا کدر شده باعث خجالت شما و پنهان کردن لبخندتان می شوند، لازم است که با دندان پزشک در این باره صحبت کنید تا بهترین راه درمان را به شما معرفی کند.

همچنین بخوانید…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *