نحوه نگهداری و بهداشت ایمپلنت دندان

ایمپلنت های دندانی به شما این امکان را می دهند که عملکرد طبیعی دهان خود را بازیابید. ایمپلنت‌های مدرن مانند دندان‌های طبیعی به نظر می‌رسند، بنابراین به شما اجازه می‌دهند لبخند بزنید و با اطمینان بجوید و با ایمپلنت دندان خود اعتماد بنفستان را بالا ببرید. آنها واقعاً یک راه حل عالی برای افرادی هستند که دندان خود را به دلیل پوسیدگی، آسیب یا بیماری لثه از دست داده اند.

با این حال، ایمپلنت های دندانی نیاز به مراقبت مناسب دارند. یادگیری نحوه تمیز کردن ایمپلنت ها برای اطمینان از طول عمر و حفظ ظاهر آنها مهم است. عدم حفظ ایمپلنت های دندانی شما می تواند منجر به طیف وسیعی از مشکلات شود. التهاب، ناراحتی، درد، از دست دادن استخوان و بیماری‌هایی مانند پری ایمپلنتیت، همگی پیامدهای احتمالی هستند اگر بهداشت دهان خود را نادیده بگیرید. برای داشتن لبخندی سالم، شاد و ایمپلنت های دندانی بادوام، این مراحل ضروری را دنبال کنید.

پیشگیری از پری ایمپلنت یا پری ایمپلنتایتیس

پس از کاشت ایمپلنت دندان، به یک رژیم مراقبت و بهداشت ایمپلنت و دستور العمل های بعد درمان دقیق نیاز دارید که ایمپلنت های شما را تمیز نگه دارد. در غیر این صورت، ممکن است دچار پری ایمپلنتیت شوید.

پری ایمپلنتیت اساساً بیماری لثه ایمپلنت شماست. مانند بیماری پریودنتال، لثه های شما ملتهب و قرمز می شوند. آنها احتمالاً به لمس حساس هستند و ممکن است هنگام مسواک زدن یا نخ دندان کشیدن خونریزی کنند.

علاوه بر این، خوردن ممکن است دردناک باشد. با این حال، فراتر از دردناک بودن، پری ایمپلنتیت در واقع می تواند باعث افتادن ایمپلنت های دندانی شما شود. خوشبختانه، با رعایت این نکات حیاتی برای مراقبت از ایمپلنت دندان می توانید از پری ایمپلنتیت پیشگیری کنید.

مراقبت طولانی مدت ایمپلنت

پس از هفته اول، مراقبت از ایمپلنت های دندانی بسیار ساده تر می شود. اگر می خواهید ایمپلنت شما برای سالیان متمادی سالم بماند، این نکات آسان را دنبال کنید.

روتین مراقبت از دهان

ایمپلنت های دندانی در برابر پوسیدگی مقاوم هستند، اما همچنان باید از دندان ها و لثه های خود به درستی مراقبت کنید. اگر بافت اطراف ایمپلنت شما عفونی شود، می تواند باعث پری ایمپلنتیت شود و در نهایت منجر به شکست ایمپلنت شود.

برای جلوگیری از این امر، دندان های خود را دو بار در روز مسواک بزنید و حداقل یک بار در روز از نخ دندان استفاده کنید تا باکتری ها از دندان ها و لثه ها پاک شوند. به شما توصیه می کنیم که دهان خود را با دهانشویه ضد باکتریایی بشویید تا لبخندتان درخشان بماند.

انتخاب محصولات مناسب برای مراقبت از ایمپلنت دندان

شما می توانید ایمپلنت های خود را مانند دندان های طبیعی خود تمیز کنید. برای حفظ سلامت ایمپلنت نیازی به ابزار یا محصولات تمیز کننده خاصی نیست. با این حال، توصیه می کنیم هنگام انتخاب محصولات مراقبت از دهان خود چند فاکتور را در نظر داشته باشید:

مسواک – برای جلوگیری از خراشیدن ایمپلنت یا تحریک لثه از یک برس نرم استفاده کنید.

خمیر دندان – از هر گونه خمیردندانی که حاوی مواد ساینده است، مانند خمیردندان هایی که برای سفید کردن دندان ها و سیگاری ها ساخته شده اند، خودداری کنید.

نخ دندان – نخ با پوشش نایلونی برای کار در بین و اطراف ایمپلنت شما بهترین است.

دهانشویه – برای جلوگیری از خشک شدن دهان، دهانشویه‌ای را انتخاب کنید که الکل نداشته باشد.

به صورت مرتب به دندانپرشک خود برای معاینه مراجعه کنید

برای حفظ سلامت ایمپلنت‌ها، مراجعه به دندانپزشک برای معاینات منظم بهداشتی حداقل دو بار در سال ضروری است. این بازدیدها به پزشکتان این امکان را می دهد که ایمپلنت شما را بررسی کند و هر گونه مشکل بالقوه را قبل از اینکه سلامت شما را تهدید کند شناسایی کند.

یک محافظ برای دندان قروچه تهیه کنید

دندان قروچه می تواند برای همیشه به دندان های معمولی و ایمپلنت های دندانی شما آسیب برساند. نیروی بیش از حد دندان قروچه، فشار شدیدی بر ایمپلنت شما وارد می کند که می تواند تأثیر پایداری داشته باشد. اگر دندانپزشک، شما را مبتلا به دندان قروچه تشخیص داد، باید یک محافظ دهان سفارشی برای محافظت از دندان های خود انتخاب کنید.

مصرف الکل را محدود کنید

الکل سرشار از قند است که باعث پوسیدگی دندان های معمولی می شود. با این حال، الکل برای ایمپلنت دندان نیز مشکل ساز است. نه تنها تجمع پلاک را تسریع می کند، بلکه روند بهبودی پس از جراحی ایمپلنت دندان را نیز کند می کند. در نتیجه، اجتناب از مصرف الکل در طول شش ماه پس از عمل ایمپلنت دندان بسیار مهم است.

سیگار را ترک کنید

سیگار کشیدن به طور باور نکردنی برای سلامت دهان و دندان شما مضر است. اگر سیگار را انتخاب کنید، خود را در معرض خطر ابتلا به طیف وسیعی از مشکلات سلامتی از پوسیدگی دندان تا سرطان قرار می دهید. وقتی صحبت از ایمپلنت های دندانی به میان می آید، سیگار به طور چشمگیری روند بهبودی را کند می کند. همچنین لثه های اطراف ایمپلنت را ملتهب و ضعیف می کند. علاوه بر این، سیگار کشیدن ایمپلنت های جدید شما را لکه دار می کند.

همچنین بخوانید…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *