آیا جراحی ایمپلنت خطرناک است؟

جراحی ایمپلنت دندان ممکن است مانند هر روش جراحی دیگری خطراتی را به همراه دارد. دندانپزشکان چندین سال است که کاشت ایمپلنت دندان را انجام می دهند، اما این فناوری پیشرفت قابل توجهی داشته است. ایمپلنت دندان طی چند ماه به چند مرحله تقسیم می شود زیرا استخوان و بافت دهان شما بین هر مرحله به زمان نیاز دارد تا بهبود یابد. جراحی ایمپلنت دندان می‌تواند جایگزین مناسبی برای پروتزها یا بریج‌کاری‌هایی باشد که به خوبی روی هم قرار نمی‌گیرند و می‌توانند گزینه‌ای را در زمانی که فقدان ریشه‌های طبیعی دندان اجازه نمی‌دهد پروتزهای مصنوعی یا دندان‌های بریج‌کاری را جایگزین کنند، ارائه دهد.

نحوه انجام جراحی ایمپلنت دندان به نوع ایمپلنت و وضعیت استخوان فک شما بستگی دارد. جراحی ایمپلنت دندان ممکن است شامل چندین روش باشد. مزیت اصلی ایمپلنت، پشتیبانی محکم از دندان‌های جدید شماست – فرآیندی که نیاز به ترمیم استخوان در اطراف ایمپلنت دارد. از آنجایی که این ترمیم استخوان به زمان نیاز دارد، این روند می تواند چندین ماه طول بکشد.

مزایای ایمپلنت دندان

ایمپلنت‌های دندانی دندان‌های مصنوعی هستند که جایگزین دندان‌های از دست رفته، آسیب‌دیده یا عفونی شده از ریشه به بالا می‌شوند و به بیماران این امکان را می‌دهند که با اطمینان و آسودگی، غذا بخورند، صحبت کنند و لبخند بزنند زیرا ایمپلنت دندان و اعتماد به نفس شما رابطه مستقیمی دارند. ایمپلنت ها قوی ساخته می شوند و ممکن است تا آخر عمر باقی بمانند، اغلب تنها با حداقل تنظیمات توسط دندانپزشک شما. با استفاده از یک پیچ تیتانیوم برای نصب در استخوان فک، ایمپلنت‌ها ایمن می‌مانند و در عین حال از تحلیل استخوان و جابجایی دندان‌ها جلوگیری می‌کنند.

خطرات جراحی ایمپلنت دندان

درست مانند هر جراحی دیگری، عوارض احتمالی وجود دارد. با این حال، مشکلات ناشی از ایمپلنت دندان نادر، جزئی و معمولاً به راحتی قابل ترمیم هستند. خطرات عبارتند از:

  • عفونت سایت
  • آسیب به دندان ها، رگ های خونی یا اعصاب در ناحیه جراحی
  • رد ایمپلنت
  • مشکلات سینوسی در جراحی ایمپلنت
  • حساسیت احتمالی به مواد مورد استفاده (معمولاً از تیتانیوم یا زیرکونیا ساخته شده است)

برخی از افراد با دندان های از دست رفته ممکن است از از دست دادن استخوان در فک و هر آسیبی که به قیمت دندان طبیعی آنها تمام می شود، رنج ببرند. برای این بیماران، جراحی پیوند استخوان ممکن است برای تقویت فک به اندازه کافی برای حمایت از ایمپلنت مورد نیاز باشد. این روش جراحی شامل برداشتن استخوان از سایر نواحی بدن و کاشت آن بر روی فک است که در نهایت به استخوان موجود می‌پیوندد. از آنجایی که این جراحی‌ها خود جراحی‌های اضافی هستند، خطرات و عوارض خاص خود مانند عفونت، ناراحتی و زمان بهبودی طولانی‌تر را نیز به همراه دارند.

میزان موفقیت ایمپلنت های دندانی

درصد موفقیت ایمپلنت دندان به طور کلی حدود 95 درصد است، به این معنی که 95 درصد از افرادی که آن را انجام داده اند هیچ عارضه ای نداشته و از آن راضی بوده اند. این میزان بسته به بیمار، دندانپزشک، تعداد ایمپلنت های قرار داده شده، روش های مورد استفاده و عوامل دیگر می تواند متفاوت باشد. 

با این حال، هنگامی که با دندانپزشکی با تجربه و با بیمه ایمپلنت در نصب ایمپلنت کار می کنید، این جراحی کاملا ایمن هستند. ایمپلنت های تیتانیوم – استاندارد فعلی صنعت – می توانند تا 20 سال یا بیشتر دوام بیاورند در حالی که سایر مواد مانند زیرکونیا قیمت بیشتری دارند اما ممکن است بیشتر دوام بیاورند. ایمپلنت دندان بهترین گزینه برای دندان از دست رفته یا آسیب دیده است.

چگونه شانس موفقیت ایمپلنت دندان را افزایش دهیم؟

یک دندانپزشک باتجربه جراحی ایمپلنت دندان را انتخاب کنید تا در مورد گزینه های شما مشاوره ارائه دهد و مراجعه منظم به دندانپزشک را فراموش نکنید

تمام دستورالعمل های مراقبت های بعد از جراحی ایمپلنت را دنبال کنید

برای هزینه های درمانی خود از بیمه های ایمپلنت استفاده کنید

پس از کشیدن دندان، انجام جراحی ایمپلنت دندان را به تأخیر نیندازید زیرا ایمپلنت به عمق و عرض استخوان فک نیاز دارد.

سیگار را ترک کنید زیرا نیکوتین در توانایی بدن برای التیام اختلال ایجاد می کند

مصرف الکل خود را محدود کنید زیرا می تواند خطر شکست ایمپلنت را افزایش دهد

آمادگی های قبل از انجام ایمپلنت برای افزایش موفقیت جراحی

فرآیند برنامه ریزی برای ایمپلنت های دندانی ممکن است شامل متخصصان مختلفی باشد، از جراح دهان و فک و صورت، دندانپزشک متخصص لثه و استخوان. (پریودنتیست)، دندانپزشکی که دندان‌های مصنوعی را طراحی و برازش می‌کند (متخصص پروتز)، یا گاهی متخصص گوش، حلق و بینی.

انتخاب بیمه دندانپزشکی انفرادی آرمانیستابه عنوان بیمه ایمپلنت شما

از آنجایی که ایمپلنت های دندانی به یک یا چند عمل جراحی نیاز دارند، برای آماده شدن برای این فرآیند باید یک ارزیابی کامل داشته باشید، از جمله:

در معاینه جامع دندانپزشکی ممکن است عکس های اشعه ایکس و سه بعدی دندان گرفته شود و مدل هایی از دندان و فک شما ساخته شود.

تاریخچه پزشکی خود را مرور کنید. در مورد هر گونه بیماری و هر دارویی که مصرف می کنید، از جمله داروهای تجویزی و بدون نسخه و مکمل ها، به پزشک خود اطلاع دهید. اگر بیماری قلبی خاصی دارید یا ایمپلنت های ارتوپدی دارید، پزشک ممکن است قبل از جراحی آنتی بیوتیک تجویز کند تا از عفونت جلوگیری کند.

طرح درمان متناسب با شرایط شما، این طرح عواملی مانند تعداد دندان هایی که نیاز به تعویض دارید و وضعیت استخوان فک و دندان های باقی مانده را در نظر می گیرد.

برای کنترل درد، گزینه های بیهوشی حین جراحی شامل بی حسی موضعی، آرام بخش یا بیهوشی عمومی است. با متخصص دندانپزشکی خود در مورد اینکه کدام گزینه برای شما بهترین است صحبت کنید. تیم مراقبت از دندان شما بسته به نوع بیهوشی شما، در مورد خوردن و آشامیدن قبل از جراحی به شما آموزش می دهد. اگر آرامبخش یا بیهوشی عمومی دارید، برنامه ریزی کنید که بعد از جراحی از شخصی بخواهید که شما را به خانه ببرد و انتظار داشته باشید که بقیه روز را استراحت کنید.

همچنین بخوانید…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *